Aforti Finance rozpoczyna współpracę z platformą pożyczkową peer-to-peer Viventor

W poniedziałek, 20 listopada 2017 roku, Spółka Aforti Finance, udzielająca finansowania małym i średnim przedsiębiorstwom w Polsce, nawiązała współpracę z platformą pożyczkową peer-to-peer Viventor. Obecnie platforma Viventor współpracuje z dziewięcioma pożyczkodawcami z sektora pozabankowego Litwy, Bułgarii, Hiszpanii, Holandii i Szwecji.

Platforma pożyczkowa peer-to-peer Viventor należy do najszybciej rozwijających się firm tego typu w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Dzięki współpracy z Viventor Aforti Finance zyska nowy sposób refinansowania pożyczek, co skutecznie zwiększy skalę oferowanego finansowania mikro i małym przedsiębiorcom w Polsce – mówi CEO Aforti Finance S.A., Klaudiusz Sytek.

Aforti Finance oferuje swoje usługi na terenie całej Polski. Spółka należy do Grupy Finansowej Aforti Holding S.A., która notowana jest na Rynku Alternatywnym New Connect Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Po trzech kwartałach 2017 roku przychody skonsolidowane Grupy AFORTI wyniosły 29 mln EUR, a zysk netto: 267 tys. EUR. Natomiast na koniec III kwartału 2017 roku suma aktywów Grupy przekroczyła 17,5 mln EUR.

Viventor to platforma pożyczkowa peer-to-peer z Rygi, która rozpoczęła swoją działalność w październiku 2015 roku. Viventor łączy inwestorów z pożyczkodawcami z sektora pozabankowego, umożliwiając finansowanie pożyczek, zarówno prywatnym, jak i instytucjonalnym inwestorom. Na platformie Viventor inwestorzy mogą finansować m.in. pożyczki hipoteczne oraz długoterminowe pożyczki konsumenckie.

Z platformy Viventor korzysta obecnie blisko 4 000 inwestorów, pochodzących z ponad 30 krajów, głównie z Niemiec, krajów skandynawskich, krajów bałtyckich i Europy Środkowej. Za pośrednictwem platformy Viventor zostało sfinansowane 30 mln euro w pożyczkach.

Nawiązanie współpracy z platformą pożyczkową Viventor jest jednym z elementów strategii rozwoju Grupy AFORTI, która zakłada dywersyfikację źródeł finansowania, a co za tym idzie – zwiększenie dostępności oferowanych produktów i usług.