Łodzianin Paweł Stempniewski wyruszył właśnie w jedną z największych w swoim życiu podróż w Himalaje. Jego celem jest wejście na najwyższy szczyt Ziemi, czyli ośmiotysięcznik Mount Everest (8 848 m n.p.m.). Tym samym walczy o dołożenie do swojej górskiej kolekcji czwartego z dziewięciu szczytów, które pozwolą mu zdobyć finalnie Koronę Ziemi, czyli najwyższe wierzchołki górskie poszczególnych kontynentów. Dotychczas to dzieło udało się niespełna 500 osobom na całym świecie, a Paweł Stempniewski ma ogromną szansę poszerzyć to grono.
W walce o zdobycie Mount Everestu, Pawła Stempniewskiego wspierają m.in.: grupa finansowa AFORTI, Poczta Polska, Bank Pocztowy i Epson Polska. Patronat honorowy nad „Projektem Everest 2018” objęła Prezydent Miasta Łodzi, p. Hanna Zdanowska. Partnerem medialnym himalajskiej eskapady jest Telewizja TOYA, a nad kondycyjnym przygotowaniem łodzianina do wyprawy czuwał trener Karol Hennig z Formy na Szczyt. W przygotowaniach do wyprawy, Pawła Stempniewskiego wspierało również WOW Centrum Języków i Rozwoju.
Atak szczytowy na Mount Everest – po miesięcznym okresie aklimatyzacji i założeniu trzech obozów – jest planowany na drugą połowę maja 2018. Stempniewski wybrał klasyczną drogę. Pójdzie śladami pierwszych zdobywców, Edmunda Hillary’ego i Tenzinga Norgay’a, którzy 29 maja 1953 roku jako pierwsi stanęli na szczycie Mount Everestu. Tym samym Stempniewski planuje zdobyć ośmiotysięcznik granią południowo-wschodnią od strony Nepalu, z bazą główną na lodowcu Khumbu.
– AFORTI bardzo aktywnie wspiera sport. W strategii rozwoju marki na lata 2018 – 2020 to właśnie marketing sportowy jest tym, co determinuje naszą aktywność promocyjną. Jesteśmy przekonani, że finansowe wparcie dla drużyn czy poszczególnych sportowców, realizowane w ramach programu #AfortiSupPORT, jak też środki przekazywane na rzecz sportowych juniorów, dzięki nowo uruchomionemu projektowi #AfortiMocnyStart, jest przede wszystkim siłą napędową dla tych, których cechuje – podobnie, jak spółki z Grupy AFORTI – wytrwałość i sumienność w działaniu. Te wartości są również bliskie AFORTI, dlatego też zdecydowaliśmy się zostać sponsorem wyprawy Projekt Everest 2018, realizowanej przez Pawła Stempniewskiego – podkreśla Agata Grzela, dyrektor Departamentu Marketingu i PR AFORTI.